Arbitrage Senioren

Seniorenwedstrijden worden gefloten door seniorleden en vrijwilligers (clubscheidsrechters, CS+ en bondsscheidsrechters). Het fluiten van seniorenwedstrijden is bij MHC Woerden een teamverantwoordelijkheid. Elk thuisspelend team wijst twee scheidsrechters uit het eigen team aan om een wedstrijd voor of na de eigen wedstrijd te fluiten.

De aangewezen scheidsrechters worden opgenomen in de wedstrijdplanning, zodat voor iedereen duidelijk is welke scheidsrechters bij welke wedstrijd worden verwacht. Daarnaast krijgt elke ingedeelde scheidsrechter een bevestigingsmail en wordt de fluitbeurt opgenomen in de persoonlijke takenlijst/agenda. Deze takenlijst/agenda is zichtbaar in de app en via Mijn MHCW.

De KNHB verplicht jeugdspelers vanaf de B-jeugd speelt het spelregeldiploma te halen. Jeugdspelers die doorstromen naar de senioren hebben normaalgesproken dus hun scheidsrechterskaart. Senioren die nog niet eerder met succes een spelregelexamen hebben afgelegd kunnen zich opgeven voor het jaarlijkse spelregelexamen. Na inschrijving wordt een online leeromgeving aangeboden en er worden oefenavonden georganiseerd in aanloop naar het spelregelexamen. Wie daarvoor slaagt wordt door de Hockeybond (KNHB) als clubscheidsrechter ingeschreven en is bevoegd om (officiƫle) wedstrijden te fluiten.

Spelers, coaches, supporters en andere (toekomstige) vrijwilligers die hun spelregelkennis willen vergroten of graag als scheidsrechter een bijdrage willen leveren en hiervoor het spelregelexamen willen afleggen, zijn van harte welkom! Neem hiervoor contact op met de Coƶrdinator Scheidsrechtersopleidingen.