Wedstrijden Jongste Jeugd

Vanaf de tweedejaars )O8 wordt wekelijks op zaterdag een wedstrijd gespeeld, met uitzondering van de vakanties.

De O8 spelen drie tegen drie competitie. De afmetingen van een speelveld voor 3-talhockey zijn 23 bij 23 meter, waarbij de zijlijnen gevormd worden door de achterlijn en de 23-meterlijn of de 23-meterlijn en de middenlijn van een normaal veld. De wedstrijdduur is twee x 15 minuten met 5 minuten rust.

De O9 spelen op een kwart veld, waarbij de zijlijnen als achterlijnen fungeren en de middenlijn en een 23-meterlijn of de 23-meterlijn en een achterlijn als zijlijn. De wedstrijd duurt 2 x 25 minuten met 5 minuten rust.

De O10 spelen op een half veld van zijlijn naar zijlijn tussen middenlijn en achterlijn. De wedstrijd duurt 2 x 30 minuten met 5 minuten rust.

Alle organisatorische en praktische zaken voor de wedstrijden lopen via de [email protected]. De speeldagen worden door de KNHB vastgesteld en staan vermeld op de site onder  KNHB Speeldagenkalenders, de Jongste Jeugd staat hier ook bij "Speeldagenkalender XXXX-XXXX (jongste) jeugd MN" of op de website van MHC Woerden gebruik hiervoor de menu's hieronderafgebeeld, deze menu's staan aan de rechterkant van de pagina.

Tijdens de winterperiode gaan alle teams de zaal in. De Jongste Jeugd competitie wordt afgesloten met een mini slotdag.

Afmelden voor een wedstrijd dient altijd tijdig te gebeuren via de app.

Afgelasting van wedstrijd of training

Als een wedstrijd is afgelast wordt dit soms op vrijdagavond, maar meestal op zaterdagochtend aan de vereniging meegedeeld. De wedstrijdsecretaris zal afgelastingen zo spoedig mogelijk op de MHC Woerden-website plaatsen. Kijk dus altijd eerst op de website voor de meest actuele informatie. De afgelasting wordt ook middels een e-mailbericht naar de spelers en coaches gestuurd.

De Jongste Jeugd speelt geen inhaalwedstrijden.

In principe gaan de trainingen altijd door, kijk bij zware regenval of vorst op de website, daar staat een bericht als de training niet doorgaat.

Rol van de ouders

Alle ouders (met uitzondering van teamcoaches of andere vrijgestelde ouders) worden een aantal maal per jaar ingedeeld voor spelbegeleiding, bar-en rijdiensten, en zaaldiensten bij zaalhockey. In de MHC Woerden-app zijn de bar- en rijdiensten als taak zichtbaar in de agenda. Voor zowel bar- als rijdienst geldt: afzeggen kan niet, onderling ruilen wel.

Meer uitleg over spelbegeleiding vind je hier Spelbegeleiding en -spelregels.

Bij MHC Woerden dragen barcoaches verantwoordelijkheid voor de bar en het clubhuis op de zaterdag. Ouders van kinderen uit thuisspelende teams worden ingedeeld om te helpen achter de bar en in het clubhuis. Coaches wijzen bardiensten toe aan ouders van kinderen in hun team. De toewijzing van de tijden, waarop teams bardienst hebben, gebeurt centraal en vind je in het actuele barrooster