Jongste Jeugd Mei

Mini's van de maand mei

Op zondag 13 mei was het zover. Wij, Guus van Zuijlen en Noah Dijs van de J8E2, mochten na enkele weken wachten eindelijk als mini's van de maand een zondag met de Heren 1 mee doen. Toen we op de club aankwamen stond Frans, de manager van de Heren 1, ons al op te wachten om ons mee te nemen naar de kleedkamer. Daar waren de mannen van de Heren 1 al druk bezig om zich om te kleden. Het was er vol en de sfeer zat er goed in! Toen iedereen er klaar voor was gingen we met de spelers het oefenveld op om mee te lopen met de warming up. Even inslaan en natuurlijk de heren dollen in een rondo. Daarna het inlopen. Af en toe een beetje puffen, maar we hielden ze bij. Na de warming up naar het competitieveld. Toen gingen ze even echt hard aan de slag; intussen bespraken wij met de trainer de strategie voor de wedstrijd. De tegenstanders en de scheidsrechters waren inmiddels ook gearriveerd dus was het tijd voor de teampresentaties, de high fives en toen natuurlijk de afslag. Wij hebben met een snelle slalom de tegenstanders gepasseerd en Guus scoorde meteen! Gelukkig wist de Heren 1 in een spannende wedstrijd tegen Muiderberg het doel ook te vinden. Vier keer zelfs! En het mooiste was dat de tegenstanders dat maar drie keer lukte. Oftewel: de winst was binnen!! We mochten dat nog even met iedereen vieren en kregen na de wedstrijd ook nog allebei een mooie gesigneerde bal. Wie weet zijn we zelf over een paar jaar ook aan de beurt; voor nu hebben we in ieder geval van dichtbij gezien hoe het er aan toe gaat.

Groetjes,
Noah en Guus