Algemeen nieuws Juni

Corona vrijwilligers jeugd: BEDANKT!

Het bestuur van MHC Woerden heeft na afstemming met de gemeente besloten per maandag 15 juni 2020 te stoppen met het toezicht door corona vrijwilligers tijdens de jeugdtrainingen. We zijn alle vrijwilligers heel erg dankbaar! Het voorzichtig opstarten van de trainingen verliep dankzij jullie inzet bij onze club op een hele veilige en prettige manier. Willen jullie nog wel even het rode toezichthouder hesje inleveren? Je kunt het ophangen op de kapstok in de hal van het clubhuis.

Waarom is de 1,5 m maatregel voor jeugd minder streng?
Volgens het RIVM spelen kinderen een kleinere rol in de verspreiding van het coronavirus dan volwassenen. Er zijn weinig kinderen met COVID-19 en als kinderen ziek worden, verloopt de ziekte milder. Uit lopend onderzoek lijkt het dat de overdracht van het virus van kinderen onderling of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Buiten sporten kan. De gemeente Woerden staat daarom onderlinge wedstrijden tussen jeugdteams van MHC Woerden weer toe.

Ge-update corona protocol
Op MHCWoerden.nl en in de MHC Woerden-app vind je de nieuwste versie van het coronaprotocol (versie 10 juni). Dit protocol is gebaseerd op de laatste richtlijnen van de KNHB en het NOC-NSF. Voorafgaand aan iedere update van het protocol vindt afstemming met de gemeente plaats.

We wijzen iedereen er op dat, tot nader orde:
·Het hockeyterrein niet toegankelijk is voor ouders en derden; alleen spelers en (hoofd)trainers en vrijwilligers die daarvoor toestemming hebben van het bestuur hebben toegang;
·Het clubhuis gesloten is en de toiletten uitsluitend in noodgevallen gebruikt mogen worden;
·Het wisselen tussen de trainingen nog steeds op de velden plaatsvindt met het ene team aan de ene zijlijn en het andere aan de andere zijlijn;
·Seniorenteams nog wel coronaverantwoordelijken moeten aanmelden, 24 uur voorafgaande aan de training via [email protected]

Tenslotte, houd je zo veel mogelijk aan de adviezen van het RIVM: o.a. afstand houden en handen wassen vermindert het risico op verspreiding van COVID-19.

Het bestuur van MHC Woerden