Corona (Nieuws en regels) September

Aanscherping coronamaatregelen

Beste leden,

Afgelopen weekend vonden de eerste wedstrijden plaats bij ons op de club. Naar aanleiding van onze bevindingen zijn wij tot een aanscherping van de maatregelen rond Corona en het protocol gekomen.

Het bestuur wijst alle bezoekers er op dat de gemeente bepaald heeft dat er maximaal 100 personen tegelijk in het clubhuis zijn toegestaan. Kijk dus thuis op Buienradar.nl, neem regenkleding mee of blijf thuis. De Coronavrijwilligers zullen toezien op de naleving.

Op wedstrijddagen geldt dat alle bezoekers zich bij voorkeur vooraf dienen te registreren via mhcwoerden.nl/registratie  Een andere mogelijkheid is dat je scant bij aankomst op de club via de QR-code. Deze laatste manier kost meer tijd. Op doordeweekse trainingsdagen dienen spelers hun aan- of afwezigheid bij de training aan te geven in de MHCWoerden-app.

Op het clubterrein zijn een viertal wachtplekken gecreƫerd voor spelers om te wachten tot zij het veld op mogen. Het bestuur verzoekt toeschouwers deze plekken zoveel mogelijk vrij te houden. Ook is het belangrijk om anderhalve meter afstand te houden van de dug-outs/wisselspelers en coaches.

Afgelopen weekend is gebleken dat vooral bij teambesprekingen, in de rust en de kwarten, het voor spelers en begeleiders van seniorenteams lastig is om afstand te bewaren. Het bestuur adviseert om spelers op het veld te laten zitten in een ruime kring.

Houd je ook aan de regels met betrekking tot thuisblijven c.q. in quarantaine gaan wanneer je dit gevraagd wordt of wanneer je klachten hebt.

Alle spelers, coaches en toeschouwers worden verzocht om voorafgaand aan een uitwedstrijd het coronaprotocol via website van de betreffende club goed te raadplegen. Niet elke club treft dezelfde maatregelen. Deze kunnen afhankelijk zijn van lokale ontwikkelingen en/of specifieke omstandigheden bij de club, zoals ruimte rond de velden en in het clubhuis.  Zo zijn er hockeyclubs waar publiek geweerd wordt. Toeschouwers kunnen dan voorafgaand aan de wedstrijd op de site van de betreffende club zien of ze welkom zijn of niet.

Met sportieve groet,

Het bestuur,

Gerard Breukelman, Luuk Kornelius, Willem van der Heijden, Arjen Wildemans, Leendert Maris, Lara van Dijk, Marc Klooster

Ons volledige Corona-protocol vind je in de bijlage.